راهکارهای عملی برای بهبود رتبه بندی با استفاده از SEO
بهبود رتبه در گوگل: 10 استراتژی اثبات شده
در این مقاله، به بررسی راهکارهای افزایش رتبه سایت در گوگل میپردازیم. بیش از سه چهارم کسبوکارهای آنلاین به دنبال ارتقای سئوی سایت خود هستند تا در میان انبوهی از رقبا دیده شوند. اما داشتن یک وبسایت با عنوان، محتوا و طراحی واکنشگرا دیگر امتیازی محسوب نمیشود. برای کسب برتری در نتایج جستجو، باید عمیقتر شوید و به دنبال تفاوتسازی باشید. تحقیق دقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت و سئو فنی، از جمله عواملی هستند که به شما کمک میکنند تا افزایش رتبه وب سایت در گوگل را تجربه کنید. توجه داشته باشید که تنها تغییر تاریخ انتشار، تأثیر چندانی بر رتبهبندی سایت نخواهد داشت.
بنابراین دریافت لینک از صفحاتی که به سایتهای دیگر لینکهای کمی میدهند، برای رتبهبندی سایت شما مفیدتر خواهد بود. لینکدهی داخلی به صفحات مختلف سایت، به ویژه از صفحات پر بازدید به صفحات هدف، به افزایش اهمیت آن صفحات در نظر گوگل کمک میکند. استفاده از کلمات کلیدی در تگهای H2 و H3 نیز میتواند به گوگل کمک کند تا ساختار محتوای صفحه را بهتر درک کند و به سئو کمک کند. طبق تحقیقات سایت “Ahrefs”، استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول به گوگل کمک میکند تا سریعتر موضوع صفحه شما را شناسایی کند. توصیه میشود که در این قسمت حداقل یک بار از کلمات کلیدی استفاده کنید. یکی از مهمترین عوامل در رتبهبندی سایتها توسط گوگل، سرعت بارگذاری صفحات است.
با تجزیه و تحلیل رقبای خود، می توانید محتوای مرتبط را تعیین کنید و کلمات کلیدی بهینه را پیدا کنید. یک عبارت کلیدی خاص را برای هر صفحه محتوای معتبر در وب سایت خود شناسایی و هدف قرار دهید. با در نظر گرفتن این روش های بهبود سئو سایت، اطمینان خواهید یافت که نکات اصلی SEO پوشش داده شده است. در زمینه سئو، اگر صفحه ای با پتانسیل بالا داشته باشیم، باید محتوای اصلی آن را بازسازی کنیم تا همچنان بهینه بماند. به همین دلیل، باید هدف اصلی صفحه را بررسی کرده و مطمئن شویم که ویژگی ها و محتوای آن به طور کامل از این هدف پشتیبانی می کند. شما همچنین می توانید از هر ابزار سئو برای پیگیری رتبه ها به عنوان یکی از روش های بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.
این الگوریتمها به طور مرتب بهروزرسانی میشوند تا بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران ارائه شود. یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در تولید محتوا و بالا بردن رتبه در گوگل، استفاده از تگ های هدینگ H1, H2, H3 می باشد. استفاده هوشمندانه از این تگ ها در محتوای سایت شما سبب بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می شود. اصلاح لینک های خراب و شکسته از جمله تکنیک های بالا بردن سایت در گوگل است. به طور مداوم لینک صفحات را بررسی کنید و آنهایی که دچار مشکل شده اند را اصلاح کنید. در صورتی که لینک خراب در صفحات تان وجود داشته باشد، کاربران هنگام استفاده از آنها با خطای 404 روبرو می شوند.
همچنین، این کار تجربه کاربری را بهبود میبخشد و میتواند باعث شود که بخشهای مختلف صفحه در نتایج جستجو به نمایش درآیند. داشتن دامنه با پسوند کشوری (مانند ir. و ca. و tr. و fr. و us.) میتواند به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو در آن کشور کمک کند. اما این پسوندها تأثیری بر رتبه سایت در نتایج جستجو در سطح بینالمللی نخواهند داشت. گاهی اوقات ممکن است یک سایت با دامنه کشوری خاص، به دلیل محتوای با کیفیت، به صورت آنلاین ترجمه شده و به کاربران در کشورهای دیگر نیز نمایش داده شود. نظرات کاربران و بررسیهای مثبت میتوانند به افزایش سئو سایت شما کمک کنند. سایتهایی که تعامل بیشتری با کاربران دارند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب میکنند.
وی افزود در حالت ایده آل ما باید با پیش بینی مطالب بعدی خود، گامی رو به جلو برداریم و به سوالات کاربر که ممکن است پس از پاسخ به سوال اولیه خود برای او ایجاد شود پاسخ دهیم. Casie Gillette مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing هم متوجه تغییر گوگل در قصد کلمه شده است. به نظر می رسد که کلمه “زیرا” باعث می شود درخواست شما قانونی تر به نظر برسد. از آنجایی که پیمایش شما در بالای صفحه است، گوگل ابتدا آن لینک ها را می بیند. فرض کنید شما دو لینک دارید که به یک صفحه در سایت شما اشاره می کنند … و هر دوی آن لینک ها در یک صفحه هستند. اگر لینک بیلدینگ زیادی انجام می دهید، می دانید که یافتن مشتریان بالقوه لینک مرتبط همیشه آسان نیست.
از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا SEO فنی و محتوای با کیفیت گرفته تا بهینه سازی متا تگ ها و تصاویر، هر معیاری به بهبود دید شما کمک می کند. افزایش رتبه سایت در گوگل ( Increase site ranking in google) یعنی رمز موفقیت کسب و کار شما! با ارتقا وب سایت خود میتوانید از تمامی رقبایتان در سطح گوگل جایگاه بهتری را دریافت کنید. یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه وبسایت در گوگل، سرعت بارگذاری آن است. سرعت سایت، همانند ویترین فروشگاه، تأثیری مستقیم بر تجربه کاربری دارد.
اما در صورتی که فرایند سئو سایتمان با قوانین گوگل مغایرت نداشته باشد، نیازی به نگرانی نیست. اکنون که با راهکارهای افزایش سئو سایت آشنا شدید، داشتن چک لیست زیر فرایند سئو را آسان تر می کند. برای سفارش افزایش سئو سایت و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات سئو سایت خود، همین حالا تماس بگیرید. وی افزود برند های قوی چند وجهی می شوند و فراتر از رتبه بندی برای وب سایت ها عمل می کنند. به این ترتیب، گوگل می تواند موضوع صفحه شما را کاملاً درک کند (نه فقط کلمه کلیدی شما).
نمایش برندهای معتبر در بخش “Top Stories” از بهترین عوامل رتبهبندی در گوگل به شمار میرود. برندهای بزرگ همیشه در معرض دید قرار دارند و این امر به ایجاد اعتماد بیشتر نزد گوگل کمک میکند. الگوریتم Payday Loans به شناسایی و حذف کوئریهای اسپم از نتایج جستجو گوگل کمک میکند. این الگوریتم برای از بین بردن نتایج بیکیفیت یا اسپم که در جستجوهای مربوط به وامها و اعتبارهای آنلاین بهوجود میآید، طراحی شده است. سایتهایی که لینکهای خروجی کمی دارند، از نظر گوگل اعتبار بالاتری دارند.
اگه سایتت از HTTPS استفاده میکنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه. این لینکهای HTTP باعث میشن که صفحت یه پیام ناامنی به کاربر بده و این هم میتونه اعتماد کاربر رو کم کنه و هم روی سئوی سایتت اثر بد بذاره. هر دوی این ابزارها بهت اجازه میدن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی میگردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. این چکلیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. طبق گزارشهای سایت Moz، گوگل با انجام بهروزرسانیهایی در الگوریتم خود سعی در نشان دادن دامنههای متنوع در نتایج جستجو دارد.
این استراتژیها میتوانند به شما کمک کنند تا تحقیقات کلمات کلیدی خود را بهینه کنید و محتوای خود را با نیازهای مخاطبانتان بهتر تنظیم کنید. هنگام طراحی وب سایت خود، هر صفحه حاوی یک فاصله بین تگ های برای درج متادیتا یا اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه شما است. با این حال، بررسی و به روز رسانی متادیتا برای شما مهم است زیرا سایت شما در طول زمان تغییر می کند. با اینکه معمولاً مقداری نوسان طبیعی است، اما با پایش دقیق سرچ کنسول و شاخص های کلیدی عملکرد، می توانید هرگونه مشکل را سریعاً شناسایی و برطرف کنید. این روش به شما امکان می دهد که بهینه سازی سایت را به صورت مداوم ادامه دهید و نتایج بهتری کسب کنید.
عنوان متادیتا مسئول عناوین صفحه نمایش داده شده در بالای پنجره مرورگر و عنوان در نتایج موتورهای جستجو است. بسیاری از صاحبان سایت ها در زمان ایجاد یک سایت جدید برنامه ریزی دقیقی انجام نمی دهند. اغلب به یک برنامه ریزی مختصر اکتفا کرده و کار را به توسعه دهندگان وب می سپارند. اما توسعه دهندگان از جزئیات کسب وکار شما آگاهی کامل ندارند؛ پس این شمایید که باید اطمینان حاصل کنید سایت جدیدتان مطابق با اصول سئو طراحی شده و به بهبود آن کمک می کند. شما می توانید چندین مخاطب هدف داشته باشید، اما باید به هرکدام از آن ها توجه ویژه کنید و این موارد را در طراحی ساختار سایت خود لحاظ کنید.
افزونه Converter for Media برای تبدیل تصاویر به فرمت WebP یا AVIF توصیه می شود. در مقایسه با WebP، فرمت AVIF امکان دستیابی به اندازه فایل های کوچکتر را نیز فراهم می کند. نقشه سایت، یک نمای کلی از ساختار سایت جدید است که می تواند با اهداف کسب وکار فعلی شما هماهنگ شود. برای مثال صفحات پربازدید و موثر بر عملکرد تجاری، باید در نقشه سایت جدید گنجانده شوند. یادتان باشد که گوگل به محتوای مفید و ارزشمند برای مخاطبان اهمیت می دهد.
این ابزارها میتوانند به شما نشان دهند که کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند و کدام بخشها نیاز به بهبود دارند. همچنین، نرخ تبدیل خود را بررسی کنید و با استفاده از دادهها، استراتژیهای خود را بهبود بخشید. پیشنهاد میشود که هر ۶ ماه یکبار، محتوای خود را بازبینی کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات بهروز و مرتبط باقی ماندهاند. استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics میتواند به شما کمک کند که صفحات پربازدید و کمبازدید را شناسایی کنید و محتوای ضعیف را بهبود بخشید. برای بهبود Core Web Vitals، توسعه دهندگان وب باید زمان بارگذاری را بهینه کنند، از تغییر طرح بندی اجتناب کنند و جاوا اسکریپت را کارآمد کنند. بهینه سازی مداوم Core Web Vitals ضروری است زیرا فناوری های وب و انتظارات کاربران دائما در حال تغییر هستند.
در واقع یک محتوای با کیفیت که نیازهای کاربر را برطرف کند و بینه سازی شود از تکنیک های همیشگی گوگل در هر سال است. در سال 2024 محتوای سایت شما با ارزشترین روش برای بهبود سئو شما محسوب می شود. گوگل بسیار پیشرفت کرده و برای گرفتن بهترین نتیجه شما باید بهترین تولید محتوا برای رقابت با رقبا انجام دهید. استفاده صحیح از این تگها نه تنها به کاربران کمک میکند که سریعتر محتوای بخشهای مختلف را درک کنند، بلکه به موتورهای جستجو سیگنال میدهد که محتوای شما ساختارمند است. یکی از موثرترین روشها در افزایش رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) است.
اگر پیادهسازی اولیه موفقیتآمیز بود، نشانهگذاری اسکیما را در ماه بعدی به پنج صفحه دیگر گسترش دهید و تمرکز خود را روی محتوای پر ترافیک بگذارید. اگر شما بهطور مداوم از یک وبسایت بازدید کنید، بهمرور زمان متوجه خواهید شد که رتبه آن سایت در نتایج جستجو بهبود پیدا میکند. گوگل با تجزیه و تحلیل تاریخچه جستجوهای کاربران، بهترین نتایج را برای هر فرد بهطور سفارشی نشان میدهد. برای مثال، اگر کاربری جستجوهایی مانند “آموزش سئو دی ام روم” را انجام دهد، گوگل در جستجوهای بعدی نتایج مرتبط با همین سایت را به او نمایش خواهد داد. اضافه کردن فهرست مطالب در ابتدای صفحه میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ساختار محتوای صفحه را بهتر درک کنند.
این ابزار موضوعات فرعی (و اصطلاحاتی) را به شما نشان می دهد که مربوط به کلمه کلیدی است که در آن تایپ کرده اید. و اگر می خواهید ویدیوی شما در گوگل رتبه بندی کند، توصیه می کنیم توضیحات طولانی ویدیو را بنویسید. و با توجه به اینکه گوگل مالک سایت ویدیویی محبوب است، روندی است که بعید به نظر می رسد به این زودی ها تغییر کند. در نهایت، پیوندهای داخلی از آن صفحات معتبر را به صفحه فرود که نیاز به تقویت دارد اضافه کنید. فقط URL صفحه اصلی خود را در ابزار وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید. به عبارت دیگر، صفحاتی که به منابع فوقالعاده لینک میشوند، خود را به عنوان مرکز محتوای مفید در چشم Big G معرفی میکنند.
سئوی تصویر یک جنبه اغلب نادیده گرفته شده اما بسیار مهم بهینه سازی موتور جستجو است. تصاویر بهینه شده عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد و ارتباط محتوا را برای موتورهای جستجو افزایش می دهد. مطمئن شوید که نام، عنوان و توضیحات فایل تصویر حاوی کلمه کلیدی مربوطه باشد. رتبهبندی خوب در موتورهای جستجو میتواند به افزایش دیده شدن، اعتماد کاربران، و بهبود نرخ تبدیل منجر شود. در دنیای امروز که رقابت آنلاین شدیدتر از همیشه است، داشتن یک رتبه بالا در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطبان هدف بیشتر و افزایش فرصتهای تجاری است. به همین دلیل، درک فاکتورهای مؤثر بر رتبهبندی سایت و به کارگیری آنها، برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال ضروری است.
ابزار گوگل ترندز هم به شما کمک میکند کلمات کلیدی جدید مرتبط با خودتان و مقالههایی که منتشر کردید، پیدا کنید. مقالهٔ «گوگل ترندز چیست و چه کمکی به کسبوکارها میکند؟» را بخوانید تا با تمام بخشها و کاربردهای آن آشنا شوید. قرارگرفتن در صفحهٔ اول گوگل یک چیز است و جذب کاربران و تبدیل آنها چیزی دیگر. هدف شما از سئو این است که مخاطبان سایت شما را پیدا کنند، وارد آن شوند و به مشتری تبدیل شوند؛ ولی با زمان توقف پایین این اتفاق نمیافتد. هر نوع اقدامی که به بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل کمک کند، سئو و بهینه سازی سایت نام دارد. از آنجا که الگوریتم های گوگل همواره درحال بروزرسانی هستند، باید سایت خود را مطابق با عملکرد جدید الگوریتم ها بهینه سازی کنید.
البته برای افزایش سئو وب سایت لازم است، دیگر فاکتور های سئو را نیز بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. وی افزود اگر سایت شما تجربه کاربری مخاطبان را افزایش دهد از طرف گوگل پاداش می گیرد و بازدید کنندگان شما روی سایت شما سرمایه گذاری می کنند. آخرین راهکار از روش های سئو در سال 2024 که گوگل ارائه داده است کلمات کلیدی Creative Seed می باشد. و لیستی از کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند دریافت خواهید کرد. هنگامی که فردی عبارتی را در گوگل جستجو میکند، اهداف مختلفی میتواند داشته باشد؛ از جمله یافتن اطلاعات، خرید محصول یا دسترسی به یک وبسایت خاص.
برای مثال ۲ واژهٔ مهم حوزهٔ فعالیت یکتانت «بازاریابی» و «فروش» است. ما میتوانیم با ترکیب این دو، دربارهٔ «تفاوت بازاریابی با فروش» محتوا تولید کنیم. خوبی كلمات کلیدی جدید این است که سایتهای کمتری آنها را شناسایی کردهاند و رقابت چندانی سر آنها وجود ندارد. ولی چطور بفهمیم مشکل از کجا آب میخورد؟ به صفحههایی که علاوه بر نرخ پرش بالا و درصد خروج (exit percent) بالایی دارند، بیشتر توجه کنید. اول باید کلیدواژهای را پیدا کنید که در آن رتبهٔ خوبی دارید؛ بین ۱ تا ۱۰. اکنون که متوجه شدید چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهتر است از دلایل افت رتبه سئو سایت نیز اطلاع داشته باشید.
شرکت ما در زمینه بهینه سازی سئو، طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت دارد. در این شرکت زمانی بهترین کار را انجام می دهیم که مشتریان خود را کاملاً درک کنیم و بتوانیم با هم برای تعیین اهداف بازاریابی شما همکاری کنیم. ما با یکدیگر آشنا می شویم، رویاهای بزرگ تری می بینیم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم بهترین خدمات و استراتژی هایی را که برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید ارائه دهیم. برای کمک به شما در افزایش رتبه سایتتان در گوگل، جدولی تهیه کردهایم که مهمترین عوامل موثر در سئو و راهکارهای بهبود آنها را به طور خلاصه ارائه میدهد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید، افزونههایی نظیر Yoast SEO به شما این امکان را میدهند که بهسادگی یک نقشه سایت XML بسازید. با فعالسازی گزینه نقشه سایت در این افزونه، تمام صفحات سایت شما در یک فایل XML فهرست میشود که میتوانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
بنابراین ضروری است که بفهمیم چگونه می توان این به روز رسانی های الگوریتم را شکست داد و در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو باقی ماند. اگر به دنبال کشف همه روش ها هستید پیشنهاد وب داران این است که وقت خود را هدر ندهید، زیرا پیگیری همه تغییرات غیرممکن است. تیم تحریریه وب داران برای شما در این مقاله21 تکنیک عملی و تجربی از بهترین روش های سئو در سال 2024 را توضیح می دهد. تحلیل Link Intersect یه روش هوشمندانهست که بهت کمک میکنه بفهمی چه سایتهایی به رقبای تو لینک میدن ولی به سایت تو نه. یعنی میتونی سایتهایی رو پیدا کنی که به سایتهای مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً میتونن به تو هم لینک بدن.
این فرآیند توسط رباتها یا خزندهها (که به آنها اسپایدر هم گفته میشود) انجام میشود. رباتها یا همان خزندهها به وبسایتها متصل میشوند و محتواهایی مانند متن، عکس، فیلم و فایلهای صوتی را کشف میکنند. برای این کار، ابتدا وبسرورهای میزبان وبسایتها را پیدا کرده، سپس به بررسی آنها میپردازند. آنها صفحات را با دقت بررسی میکنند تا بفهمند هر صفحه درباره چه موضوعی است و چه محتوایی دارد. همچنین لینکهای موجود در هر صفحه را دنبال کرده و به صفحات دیگر نیز میروند.
این بهبود رتبه باید طبق اصول مناسب پیش رود تا باعث جذب ترافیک ارگانیک شود. اصول سئو شامل تولید محتوای باکیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، و ایجاد بک لینک است. برای بهرهگیری از این تکنیک، کافی است از کلمات و عباراتی مرتبط و هممعنا با موضوع اصلی محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محتوای سایت شما درباره «سفر به اروپا» است، میتوانید از عباراتی مانند «گردشگری»، «رزرو هتل»، «بلیط هواپیما» و «جاذبههای گردشگری» استفاده کنید. این رویکرد به موتورهای جستجو کمک میکند که موضوع محتوای شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهند. در نتیجه، استفاده از LSI میتواند ترافیک ارگانیک سایت شما را افزایش داده و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.
برای جبران موارد اینچنینی، صاحبان سایت مجبور به صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات PPC می شوند. شما میتوانید پکیج جامع سئو گوگل هندز را با قیمت بسیار مناسب از وبسایت آکادمی مای کاستومر تهیه نمایید. الگوریتم گوگل دارای پیچیدگیهای زیادی است و گوگل هرگز این جزئیات را افشا نمیکند. متخصصین سئو فقط در مورد تکنیکهای عمومی مثل متا تگ، عکسها و غیره اطلاع دارند. اما ممکن است که برخی با عنوان سئو تضمینی با دستکاری الگوریتم گوگل کار کنند. آدمها از سایتهای کند بدشون میاد و فکر میکنن سایت قابل اعتماد نیست.
زارا بهعنوان یکی از بزرگترین فروشگاههای مد در دنیا، محتوای خود را با دقت ویژهای تولید میکند. آنها در وبسایت خود نهتنها از عکسهای باکیفیت استفاده میکنند، بلکه توضیحات دقیق و جامعی در مورد محصولاتشان ارائه میدهند. این محتوا به مشتریان کمک میکند تا بهراحتی تصمیمگیری کنند و این امر باعث افزایش نرخ تبدیل آنها میشود. با این 10 استراتژی اثبات شده، به خوبی آماده خواهید بود تا وب سایت خود را به سطح بالاتری ببرید و به رتبه بهتری در موتورهای جستجو برسید. از همین امروز پیاده سازی را شروع کنید و شاهد بهبود موقعیت خود در نتایج جستجو باشید. کنسول جستجوی گوگل می تواند به استفاده از ویژگی های مختلف برای انجام این کار کمک کند رتبه بندی سئو برای بهبود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری