طراحی سئو چیست

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

تمامی مواردی که آموزش می‌بینید را در وبلاگ‌ها و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید. برای اینکه بیشتر با این موارد آشنا شوید بهتر است مقاله یادگیری سئو را مطالعه کنید تا با پیش نیاز‌های یادگیری سئو بیشتر آشنا شوید. باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید، در نهایت نمی‌توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید. همانطور که اشاره شد، موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و تحول هستند.

به این صورت که اگر یک وب سایت دارای رتبه الکسا یک باشد، به عنوان محبوب‌ترین سایت در دسته یا موقعیت مکانی خود است. رتبه الکسا نوع عملکرد یک سایت را نسبت به سایت‌های دیگر به خوبی نشان می‌دهد. برای اینکه درک کنید گوگل چگونه فکر می‌کند، او را مانند یک انسان تصور کنید. فرض کنید کسانی که در گوگل سرچ می‌کنند مشتریان گوگل می‌باشند، مشتریانی که بی اندازه برای گوگل ارزشمندند. مشتریان گوکل از او تقاضا یا سؤال‌هایی دارند و گوگل تنها ده گزینه برای پاسخ به مشتریان خود دارد؛ بنابراین گوگل سعی می‌کند بهترین پیشنهادهای ممکن را به ترتیب اهمیتشان برای مشتریان خود به نمایش بگذارد. اگر ساده‌تر بگویم، فرضاً شما فروشنده کفش هستید و در کلمه ( خرید کفش ) رتبه یک گوگل را داشته باشید، شانس به مراتب بالاتری جهت فروش کفش دارید.

برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست. معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای بیش از 30 کارمند هستند می‌توانند با تشکیل یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو؛ سرعت عمل و انعطاف‌پذیری خود را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و پیشرفت در سئو افزایش دهند. هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق می‌کنند. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است.

وب‌سایت‌ها با ثبت‌نام و تکمیل حساب کاربری در این پلتفرم در نتایج جستجوهای محلی کاربران نمایش داده می‌شوند. چون این پلتفرم در خارج از وب‌سایت قرار گرفته، بهینه‌سازی حساب کاربری آن را بخشی از سئوی خارجی در نظر می‌گیریم. وب‌سایت با نمایش در این بخش فضای بیشتری از serp را اشغال می‌کند که این موضوع اثر بسیار مثبتی روی «نرخ کلیک» (Click Through Rate) طبیعی صفحه دارد. برای فهم قصد کاربر از جستجو به کلمه کلیدی مورد استفاده او توجه و نتایج حاصل از آن را در serp بررسی کنید. فراموش نکنید که محتوای آموزشی تولید‌شده در وب‌سایت شما نمی‌تواند رتبه خوبی در صفحه نتایج مربوط به خرید کالا یا خدمت محصولی خاص بگیرد و هر محتوایی که در وب‌سایت تولید می‌کنید باید به‌طور کامل با قصد جستجوی کاربر هم‌خوانی داشته باشد. موضوع مهم بعدی که در زمان بهینه‌سازی محتوا باید به آن توجه کنید، استفاده از ساختار درست برای آن است.

در مرحله بعد شما باید چند بار کلمه کلیدی خودتون رو داخل متن صفحه تکرار کنید. البته نباید بدون دلیل و بی‎مورد این کار رو انجام بدید، چون ممکنه پیوستگی مطالب شما به خطر بیفته. به طور خاص گوگل میاد و صفحه ما رو برای پیدا کردن کلمات و جملات اسکن می‌کنه. و وقتی یک کلمه رو چندین و چند بار در جاها و تگ‌های مختلف می‌بینه متوجه می‌شه که صفحه مورد نظر باید در مورد اون کلمه باشه. یک مطالعه اخیرا در صنعت وبلاگ‌نویسی نشون داده که محتوای بصری (اینفوگرافی) یک نوع محتوای ایده آل برای بدست آوردن لینک و بازدید کننده هست. توجه داشته باشید که از موضوعاتی راهنمای کامل بسازید که جدید هستن و مورد نیاز کاربرا هستن.

در کنار شناخت اینکه سئو چیست، راز اصلی سئو که ممکن است از آن بی‌خبر باشید آن‌قدرها پیچیده نیست و به‌راحتی قادر به انجام آن هستید. در دنیای امروز دیتا و محتوای باکیفیت امری مهم شده است که افراد زیادی برای دستیابی به آن هزینه می‌کنند. آژانس فرین با داشتن تجربه طولانی در زمینه سئو سایت های فارسی و انگلیسی به کمک تیم خبره خود بهترین استراتژی را برای ارتقا کسب و کار شما ارائه می دهد. ممنون که با ما همراه هستید.شما میتونید مقاله 3 روش لینک سازی رو مطالعه کنید. ما در تیم تولید محتوا بررسی میکنیم و در صورت امکان درمورد سایر استراتژی‌ها هم مقاله منتشر خواهیم کرد.

گوگل با داشتن بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در جستجوی اینترنت، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان شناخته می‌شود. موتورهای جستجو اغلب الگوریتم‌های خود را به‌منظور تجربه بهتر کاربر تغییر می‌دهند و هدف آن‌ها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آن‌هاست. ایجاد محتوای با کیفیت و مفید که به طور طبیعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و لینک‌های ورودی ارزشمندی را ایجاد می‌کند، می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی کمک کند. خلاصه بگوییم که سئو به مجموعه فعالیت هایی در داخل یا خارج سایت گفته می‌شود که منجر به بهبود رتبه سایت ما در نتایج موتور‌های جستجو همانند گوگل می‌شود و این بهبود رتبه باعث افزایش ترافیک هدفمند در سایت خواهد شد. وقتی به یک سایت غیر از سایت‌ خودتان لینک می‌دهید، لینک خارجی ساخته‌اید. این نوع لینک‌ها معمولا زمانی ساخته می‌شوند که قرار است به منبع مقاله اشاره شود؛ در نظر داشته باشید اگر لینک به یک صفحه معتبر از یک دامنه معتبر داده شود، می‌تواند تاثیر مثبتی بر رتبه سایت‌تان در نتایج جست‌و‌جو داشته باشد.

سئو تخصصی است که دائما در حال تحول است و برای به روز بودن نیاز به مطالعه مداوم و تمرین عملی دارید. دقت داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شوند و همین امر باعث می‌شود نیاز به یادگیری مداوم ضروری باشد. برای آموزش نیاز است تا یک رود مپ (Roadmap) آموزشی یا نقشه راه سئو داشته باشید. نقشه راه به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز و ضروری است یاد بگیرید و از حاشیه ها دوری کنید. نقشه راه یادگیری سئو به شما یک جدول زمانی می دهد و در هر فاز تقسیم بندی شده می توانید آموزش سئو را ساده یا جزیی کنید.

برای مثال یکی از مهم‌ترین عواملی که بر اعتبار یک دامنه اثر می‌گذارد، بک لینک‌ها هستند. این پارامتر در اصل نشان می‌دهد که یک سایت تا چه مقدار از نظر گوگل قابل‌قبول است. لینک داخلی مخاطب را به بخش دیگری از سایت شما – که مرتبط با موضوع است – هدایت می‌کند. برای مثال در بخش قبلی مقاله، لینکی به یکی از مقالات سایت خودمان داده‌ایم. برخی اعتقاد دارند که لینک‌های داخلی اثر بیشتری از لینک‌های خارجی دارند؛ چرا که باعث می‌شوند مخاطب در بخش‌های مختلف سایت شما حرکت کند و تعامل بیشتری داشته باشد.

در تعریفی بهتر و ساده‌تر می‌توان سئو کلاه خاکستری را به‌صورت استفاده از تکنیک‌هایی تعریف کرد که قوانین گوگل در مورد آن‌ها مبهم است و نمی‌توان با اطمینان گفت که با انجام دادن آن‌ها وب‌سایت جریمه می‌شود. سئو حوزه پراکنده و پراصطلاحی است و به همین دلیل در متداول‌ترین دسته‌بندی، تکنیک‌های مختلف انجام آن را به سه دسته سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم می‌کنند. سئو داخلی و فنی در داخل صفحات وب‌سایت انجام می‌شوند و وظیفه دارند محتوا و کدهای وب‌سایت را بهبود دهند. در تکمیل این فعالیت‌ها، تکنیک‌های سئو خارجی در خارج از صفحات وب‌سایت انجام می‌شوند تا اعتبار آن را در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی بالا ببرند. به‌علاوه، نقش مهمی در افزایش کلیک در نتایج جستجو، بهبود برندینگ و شکل‌گیری تجربه کاربری خوب دارد؛ بنابراین، عدم استفاده از آیکون مرورگر باعث می‌شود توسط کاربران و موتورهای جستجو شناسایی نشوند و سایت، اسپم شناخته شود. آیکون مرورگر (Favicon)، تصویر کوچکی است که در تب مرورگر و نتایج جستجو، در کنار عنوان سایت نمایش داده می‌شود.

اعتبار دامنه امتیازی است که در طیف یک تا ۱۰۰ درجه بندی می‌شود و هر چه امتیاز یک وب سایت و دامنه آن بیشتر باشد نشان می‌دهد که توانایی بیشتری در گرفتن رتبه مناسب در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارد. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین معیار و فاکتور مانند لینک‌های ورودی به وب سایت تعیین و محاسبه می‌شود. دلیل اصلی این که Sandbox گوگل به وجود آمد این است که وب سایت‌های جدید امکان دارد به اندازه وب‌سایت‌هایی که قدمت بیشتری دارند مفید و مرتبط نباشند و یا حتی امکان دارد که وب سایت‌ها اسپم باشند. در واقع این فیلتر از به نمایش درآمدن وب سایت‌های تازه راه اندازی شده در صفحات نتایج موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند تا کیفیت و سلامت آنها ارزیابی شود و اگر اسپم باشند به سرعت با پنالتی شدن توسط گوگل مواجه شوند. یک اصطلاح استعاره‌ای است که از آن برای توضیح دادن اینکه چرا بیشتر وب سایت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند رتبه‌های پایین‌تری نسبت به وبسایت‌های قدیمی‌تر در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست می‌آورند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی مفاهیم و ابزارهای مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (Search engine optimization) است. موارد دیگری که در بازاریابی دیجیتال مطرح می شود شامل سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و … است. استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می‌نامیم. گوگل همیشه گفته که علاقه دارد تا مقالات معتبر را نمایش دهد و برای این‌که یک مقاله معتبر باشد پارامترهایی را در نظر گرفته که انجام فرایند بهبود این پارامترها را سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو بیان می‌کنند. بعد از انجام فرایند سئو شما باید بتوانید فرایند برند سازی و تبلیغات گوگلی را پیش بگیرید. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که رنکینگ و رتبه بندی وب سایت‌ها در صفحات نتایج جستجو در واقع ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در این صفحات است.

اما به این معنی نیست که باید صفحات محصول شما مثل پست‌های وبلاگتون باشن. به جاش ما اومدیم از کاربرانی که توسط اون شرکت به فرانسه رفته بودن تحقیق کردیم و دیدیم همشون از گرونی لباس و مغازه‌ها شکایت دارن. و اومدیم به کاربرامون 10 مغازه و فروشگاهی که تو پاریس از همه ارزون‌تر بودن رو معرفی کردیم. یکی از جواب‌ها اینه که گوگل بررسی می‌کنه ببینه چه کسانی و به چه تعدادی به این صفحه لینک دادن. (البته این فقط یکی از بررسی‌هاش هست و ما فعلا داریم مفاهیم رو بیان می‌کنیم. در فصل‌های بعدی به صورت مفصل بهتون می‌گیم بقیه بررسی‌های گوگل چی هستن).

زیرا استفاده از روش‌های غیر اخلاقی سئو در آن زمان برای ارتقاء رتبه سایت یا دستیابی به رتبه‌های مناسب در صفحه نتایج موتورهای جستجو کاری تضمین شده محسوب می‌شد. در نتیجه وظیفه‌ای که سئو کاران و متخصصین این حوزه بر عهده دارند، به روز نگه داشتن اطلاعات و دانش خود در این حوزه است. الگوریتم‌های رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه‌بندی هر وبسایت استفاده می‌کنند دقیقاً به همین دلیل است که باید سئو کاران مهمترین فاکتورهایی که مورد توجه گوگل هستند را برای پیاده سازی موفق سئو به کار بگیرند. شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور کنید که سئو یک فرایند ساده و بی دردسر است که می‌توان آن را به راحتی پیاده سازی کرد. اما اگر شما اینگونه فکر می‌کنید باید، بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید؛ چون سئو و اجرای آن برای هر وبسایتی نیازمند دانش بسیار زیاد، برخورداری از علم پیش‌زمینه ای و صبر فراوان است.

تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصی‌‍سازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. ثبت Schema Markup، سئوی خارجی و داخلی بر اساس انتیتی، تولید محتوای مرتبط و یونیک، استفاده از LSIها و معماری خوشه‌ای محتواها می‌تواند به بهبود Entity بیانجامد. به زبان ساده، این ابزارها فقط کلمات را نمی‌بیند؛ در عوض، کل متن شما را به‌عنوان یک مجموعه آنالیز کرده و بر اساس آن به شما پاسخ می‌دهد.اهمیت Entity در این نکته است که باعث می‌شود، ابزارهای هوش مصنوعی منظور واقعی شما را بفهمند. در بیانی دقیق‌تر، موجودیت‌ها در درکی که هوش مصنوعی از منظور کاربر دارد و پاسخی که به او می‌دهد، نقش پررنگی دارند. اگر تخصصی در این زمینه ندارید و تازه با خواندن این مقاله با سئو و اهمیت آن آشنا شدید، بهتر است انجام سئو را به یک متخصص واگذار کنید.

استراتژی سئو پروسه ای است که در آن شیوه تعامل سایتتان را موتورهای جستجو مشخص می کنید که شامل دو بخش طراحی نقشه و شناخت هدف نهایی می شود. در مقاله استراتژی سئو چیست؟ + آموزش تدوین استراتژی سئو بیشتر در مورد این مطلب بخوانید. سئو یکی از عوامل کلیدی در آنلاین مارکتینگ است زیرا کاربران برای یافتن سایت های مورد نظرشان جستجو می کنند. در نتایج جستجو هرچه رتبه بهتری داشته باشید و در قسمت های بالاتر قرار گرفته باشید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد. به طور مثال رتبه اول نتایج یک جستجو بین 30 تا 60 درصد ترافیک آن جستجو را دریافت میکند اما رتبه های بعدی ترافیک بسیار پایین تری را در سایتشان خواهند دید.

داخل صفحه نتایجی که براش نشون داده می‌شه روی سایت دلخواهش کلیک می‌کنه و واردش می‌شه. بنابراین اگرچه وب سایت (B) از لحاظ پارامتر دوم یعنی اعتبارخیلی ضعیف‌تر از وب سایت (A) هست، اما از لحاظ سودمندی برای کاربران بسیار بهتر هست و تونسته در مدت کمی جایگاه بسیار خوبی در نتایج گوگل کسب کنه. و حتی در بسیاری موارد، نتایجش بالاتر از وب سایت‌های قدیمی و معتبر نشون داده می‌شه. شرکت سئوکار ارائه کننده خدمات سئو و بهینه سازی برای کسب و کارهای مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و مشاوره سئو می توانید از طریق سایت سئوکار با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سئو به صفحه سئو چیست؟ مراجعه نمایید.

پس از آن باید استراتژی سئو خود را تنظیم کنید و در این استراتژی تمام روش‌ها و تکنیک‌هایی که باید برای سئو کردن استفاده شوند را مشخص کنید. باید سایت و محتوا را برای کاربر محیا کنیم، نه ربات موتورهای جست و جو، هدف ما کاربر است، این را فراموش نکنید. موفقیت در سئو این نیست که گوگل را گول بزنیم، سئو اینه که بیایم با گوگل همکاری کنیم و بهش کمک کنیم نتایج بهتر را به کاربر نمایش بدهد. برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم. شما با دریافت خدمات مشاروه سئو سایت می توانید کلماتتان را آنالیز کرده و تصمیم های بهتر و درست تری بگیرید. در حقیقت هیچ تضمینی وجود ندارد که شما حتما در سئو موفق شوید و نتیجه بگیرید؛ اما می توان کارهایی را انجام داد که بیشتری تاثیر را در سئو دارند و برای افزایش رتبه سایت شما بسیار موثر هستند.

این اصطلاح مخفف عبارت Search Engine Marketing است که در لغت به معنای بازاریابی موتورهای جستجو می‌باشد. در حقیقت این اصطلاح به یک روش بازاریابی اشاره دارد که با استفاده از تبلیغات پولی انجام می‌شود. این تبلیغات در صفحات نتایج موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده می‌شود. امروزه مدیران وب سایت ها و صاحبان فروشگاه‌های آنلاین به این موضوع اطمینان دارند که موتورهای جستجوی نظیر گوگل یکی از بزرگترین، معتبرترین و ارزانترین مسیرهای ورود به یک سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان محسوب می‌شود. از همین رو آشنایی با سئو و به طور کلی فلسفه آن موضوعی نیست که تنها برای برنامه نویسان و یا طراحان وب سایت جالب باشد و یا تنها به آنها اختصاص داشته باشد. بعد از پژوهشی که در این باره انجام شد پژوهشگران نتیجه گرفتند که کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت تمایل دارند تا بر روی پیوندهای طبیعی موجود در نتایج جستجو کلیک کنند.

به این معنا که وقتی کاربران عباراتی مرتبط با محتوای سایت را جست‌وجو می‌کنند، سایت شما در رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجو قرار بگیرد. به عبارت دیگر زمانی که یک سایت رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشند در نتیجه دارای محتوای مرتبط با موضوعات سرچ شده توسط کاربران است. پایگاه داده یا دیتابیس موتورهای جستجو با نام Indexing نیز شناخته می‌شود. ایندکس‌ها از اطلاعاتی که موتورهای جستجو از وب سایت‌های مختلف جمع آوری کرده‌اند تشکیل می‌شود. اگر محتوای وب سایتی در ایندکس موتورهای جستجو یافت نشود کاربران نمی‌توانند به صفحات این وبسایت دسترسی داشته باشند و یا حتی آن را پیدا کنند. ایندکس کردن به طور کلی به فرایندی گفته می‌شود که در طی آن صفحات سایت به نتایج موتورهای جستجو اضافه می‌شود.

این بخش معمولا شامل یک یا دو جمله مختصر است که ماهیت سایت یا مقاله را توضیح می‌دهد. نکته مهم این است که توضیحات متا بیشتر به کاربران مربوط می‌شود تا به الگوریتم‌های گوگل. لینک‌های داخلی و خارجی هر دو داخل سایت شما قرار دارند؛ اما اگر سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، نام آن بک‌لینک است. بک‌لینک یکی از کلیدی‌ترین بازیگران صحنه سئو است و می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه‌ بندی‌ها داشته باشد. هرگز سعی نکنید به‌ طور اجباری کلمه کلیدی را در هر ۱۰۰ کلمه جای دهید؛ به‌ خصوص اگر این کار باعث آسیب به مفهوم متن شود. برای یادگیری سئو می‌توانید از یک روش ترکیبی استفاده کنید که شامل روش آنلاین و حضور در کلاس‌های تخصصی است.

با استفاده از ابزار اسپم اسکور می‌توانید سایت‌های اسپم را برای جلوگیری از تأثیرات منفی آن‌ها بر سئو و اعتبار وب‌ سایت شناسایی کنید. بهینه‌سازی سایت برای گوگل، سال‌ها بر اساس کلمات کلیدی انجام شده و می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کلمه کلیدی، همان کوئری (Query) است که کاربر در فرایند جستجوی گوگل (Google Search) وارد می‌کند. هدف استفاده از کلمات کلیدی هم این است که یک محتوا برای این جستجو، رتبه خوبی بگیرد.پس تولید محتوا بر اساس تحقیق کلمات کلیدی کماکان ادامه دارد. اما تغییری که ایجاد شده، این است که باید این کلمه کلیدی را برای گوگل به یک انتیتی یا موجودیت تبدیل کنید.

این نوع ریدایرکت به موتورهای جستجو و کاربران آن می‌گوید که آدرسی که مدنظر آنها است به صورت موقتی به یک آدرس جدید منتقل شده است و باید برای مراجعات بعدی خود از url اصلی استفاده کنند. این ریدایرکت که از معمول‌ترین انواع دایرکت است، معمولاً برای انتقال دائمی یک url به url جدید از آن مورد استفاده میشود. این ریدایرکت به موتورهای جستجو و همچنین به کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند، می گوید که آدرس مد نظر آنها برای همیشه به یک  آدرس جدید منتقل شده است؛ در نتیجه باید در دفعات بعدی از آدرس جدید استفاده نمایید. نرخ تبدیل به درصدی از کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما گفته می‌شود که عمل مورد انتظار شما را انجام داده‌اند. به عنوان مثال اگر ملاک تبدیل مد نظر شما خرید یک بسته آموزشی باشد و از مجموع ۱۰۰ کاربری که وارد وبسایت شما شده‌اند ۱۰ نفر از آنها این بسته آموزشی را خریداری کنند، نرخ تبدیل برای شما ۱۰ درصد خواهد بود.

در این شیوه، بارگذاری اولیه محتواهای درون صفحات وب سایت ممکن است که کمی بیشتر طول بکشد و زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد. همچنین الکسای سایت شما پایین می‌آید و از نظر کاربران باعث افزایش اعتماد خواهد شد. بازدید کنندگانی که وارد وب سایت شما شده‌اند تبدیل به اعضای وب سایت شما و در نهایت تبدیل به مشتریان شما خواهند شد. همانطور که می دانید امروزه هزینه‌های تبلیغات اینترنتی بسیار سرسام آور است. اگر وب سایتتان را بر اساس اصول درست سئو پیش ببرید، امکان عقبگرد اتفاقی وجود ندارد و اگر در مسیر سئو و تولید محتوا پیش بروید سرعت رشد وبسایت شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

لینک سازی به وب سایت شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را افزایش دهند و ترافیک بیشتری به دست بیاورد. لینک‌ها وسیله‌ای هستند که کاربران و بازدیدکنندگان به وسیله آن می‌توانند بین صفحات اینترنت هدایت شوند. در حقیقت اینها معیارهای بسیار مهمی برای موتورهای جستجو نظیر گوگل هستند. زیرا در تعیین اینکه کدام یک از سایت‌ها برای کدام کلید واژه‌ها رتبه بهتری به دست بیاورند مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است.

بنابراین موتور جستجو آن را نادیده می‌گیرد و نتایج موجود برای ( اصطلاحات رایج سئو ) را به کاربر نشان می‌دهد. فعالیت‌های انسانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر و… Social Signal گفته می‌شود. فعالیت‌هایی که هر کدام از آنها به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته می‌شوند. شامل دیسلایک ها، رای‌ها، لایکها، بازدیدها، کامنت ها و اشتراک گذاری‌ها می‌شوند. منظور اصلی این اصطلاح این است که هنگامی که یک محتوا در شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر می‌شود، مشخصاً به یک وب سایت ارتباط دارد.

اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است. ارسال ایمیل‌هایی با محتوای جذاب و ارزشمند به لیست مشترکین می‌تواند ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد و به بهبود رتبه‌بندی کمک کند. یعنی روی کلمه سخت و پر رقابتی مثل طراحی سایت گاها مدیر سایت باید به ازای هر کلیک تا 15 هزار تومان هم هزینه پرداخت کند! در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد.

موتور جستجو گوگل، یکی از شناخته‌شده‌ترین موتورهای جستجو در جهان است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. این موتور جستجو با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، صفحات وب را بررسی کرده و نتایج متناسب با جستجوهای کاربران را به نمایش می‌گذارد. این فرمول‌ها از نظر فنی، الگوریتم‌ نامیده می‌شوند، الگوریتم‌ها روش‌هایی هستند که به‌عنوان اسرار تجاری از آن‌ها محافظت می‌کنند. کارشناسان SEO بازاریابی، جنبه‌های مهندسی این الگوریتم‌ها را معکوس می‌کنند تا بهترین شیوه‌ها را برای بازاریابی موتورهای جستجو جدا کرده تا رتبه خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود بخشند. در این راستا روش‌هایی وجود دارد که سئوکاران برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود انجام می‌دهند که شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت، ایجاد محتوای مناسب، بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها و …است. برای کسب‌ و کارهایی که به مشتریان محلی وابسته هستند، بهینه‌سازی محلی می‌تواند بسیار مهم باشد و به آن‌ها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه‌های بالاتری کسب کنند.

لینک ابزارهای معرفی‌شده در همین محتوا نمونه لینک خارجی به وب‌سایت‌های دیگر هستند. اگر تا این قسمت از مطلب را به خوبی مطالعه کرده باشید، می‌دانید سئو داخلی صفحه چیست و بهینه‌سازی وب‌سایت بر اساس اصول آن را چطور باید شروع کنید. در ادامه چند تکنیک مهم دیگر را که لازم است در سئو داخلی رعایت کنید، بررسی می‌کنیم که معمولا آن‌ها را در بخش کوچک‌تری به نام سئوی محتوا قرار می‌دهند. سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) به دلیل تنوع و کاربردهای گسترده، دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. این دسته‌بندی‌ها بر اساس نوع استفاده، مدل توسعه و اهداف کاربران تعریف می‌شوند.

از دیگر نمودهای انتیتی در SERP، می‌توان به خوشه‌های نیت (Intent Clusters) اشاره کرد. وقتی کاربر یک موجودیت را جستجو می‌کند، گوگل مجموعه‌ای از اطلاعات خوشه‌ای را برای این انتیتی نمایش می‌دهد که همه آنها به‌نوعی با نیت و هدف کاربر ارتباط دارد. اگر در وب‌سایت خود این عناوین مرتبط با این موجودیت را به‌صورت خوشه‌ای پوشش داده باشید، گوگل شما را جزو منابع برتر این عناوین نشان می‌دهد. خیر، روش های متعددی برای بهبود وضعیت رتبه های سایت وجود دارد که در روش کلاه سیاه اقدام به تخلف می شود، اما به طور کلی سئو یک اصول است که سایتمان را طبق سلیقه کاربر و موتورهای جست و جو بهینه می کنیم. به این دلیل به این نوع سئو، سئو تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا با ارتقاء جایگاه وب سایت ندارد و هدف اصلی آن، بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است.

«اسکیما» (Schema) به کدهای استاندارد و معناداری گفته می‌شود که آن را به بخش‌های مشخصی از صفحات وب اضافه می‌کنیم تا توضیح بیشتری در مورد این بخش‌ها به گوگل بدهیم. به فرایند اضافه کردن اسکیما به صفحه وب، «نشانه‌گذاری اسکیما یا اسکیما مارک‌اپ» (Schema Markup) می‌گوییم. در حقیقت نشانه‌گذاری با اسکیما روشی برای توصیف بهتر محتوا و موضوع صفحات وب‌سایت به زبان خود گوگل است. تا اینجا می‌دانید سئو داخلی صفحه چیست و تکنیک‌های مختلف آن را هم می‌شناسید. در ادامه به سراغ سئو فنی وب‌سایت می‌رویم و مهم‌ترین تکنیک‌های آن را به زبان ساده بررسی می‌کنیم. گوگل ابتدا محتوای صفحات وب را با کمک ربات‌ها یا خزنده‌های جستجوی ارسالی به آن‌ها می‌خواند.

CMS‌های ویژه یا سفارشی برای نیازهای خاص یک شرکت یا سازمان طراحی می‌شوند. این نوع CMS‌ها معمولاً توسط تیم‌های حرفه‌ای توسعه داده می‌شوند و تمام قابلیت‌های آن به صورت اختصاصی بر اساس نیاز پروژه طراحی می‌شود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/