فیلم {راه به رویکرد روش گزینه راه حل استراتژی تکنیک موفقیت
این فیلم همچنین جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه ملی نیز به این فیلم تعلق گرفت. به گفته روزبه کمالی، با تولید آثار خوشساخت اما تحریفگری چون رد خون و ماجرای نیمروز افیون فراموشی در میان جمع میپراکند و تاریخچه آن دیگری (طرف دیگر تاریخ) از طریق تحمیل قواعد دراماتیک از اذهان میزاید و به داستانی جذاب کاسته میشود. ظاهراً نام فیلم از وسترن آمریکایی به نام نیمروز (High Noon) وام گرفته شده اما ماجرای اصلی فیلم، یعنی کشته شدن موسی خیابانی، تا ظهر طول میکشد و از همین رو نام فیلم بی مسما نیست. کارشناسان، به پتانسیل فیلم برای برجسته شدن در صف فیلمهای ترسناک سال ۲۰۲۵ اشاره کردهاند. محسن بیگآقا، فیلم و روند آن را پیچیده و هیجان انگیز عنوان کرد و درگیر شدن احساسات مخاطب با کاراکترها را امتیاز این فیلم دانست. پس از چندین اقدام ناموفق در خودکشی، یک زوج تصمیم میگیرند با هم زندگی کرده و در روز سال نو یکدیگر را به قتل برسانند…
اگر به دنبال فیلم های کمدی ایرانی جدید هستید، تماشای فیلم هتل را به هیچ عنوان از دست ندهید. تمام فیلم را اگر کسی با دقت ببیند، متوجه میشود که فیلم در جهت ستایش تفکری مثل سعید امامی است. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱. پس از اعتراضات، در سال ۱۹۹۳ دیزنی، نسخه ویدئویی فیلم را با تغییر متن ترانه «شبهای عربی» عرضه کرد. به گفته او مهدویان از سینمای جنگ، آوینیزدایی میکند و درگیریهای سیاسی دهه ۶۰ را به نبردی اکشن فرومیکاهد. به گفته او «سینمای جمهوری اسلامی آخرین سینمای ایدئولوژیک دنیاست که بعد از سینمای دولتی شوروی، بیشترین طول عمر را داشته و در چهار دهه گذشته با سوءاستفاده از ثروت ملی و دستاندازی به پیشرفتهای تکنولوژی جهان غرب، سعی کرده فیلمسازهای کاربلدی تربیت کند. روزی هم که با او برای بازی نقش صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که اجازه ندهیم شخصیت مسعود دچار کلیشههای رایج این گونه شخصیتها در سینمای ایران شود.
برای این که ریفنشتال نابغهای بود در خدمت فاشیسم و حالا ما با یک فیلمساز متوسط طرف هستیم که تمام اوج تواناییاش را میتوان در فیلمی مثل لاتاری دید؛ یعنی از آنجا باید این فیلمساز را شناخت که چقدر فیلم شعاری و بیسروتهی را خلق کرده و حالا اینجا در یک بیگ پروداکشن خودش را قایم میکند. حتی آدمهایی که کوچکترین تردیدی در شغلشان و وظیفهشان دارند، کنار گذاشته میشوند و یک نفر میماند که قهرمان اصلی فیلم است و حالا یک تیم تبلیغاتی بزرگ جلوی صحنه و پشت صحنه این تفکر را ترویج میکند و از همه مردم میخواهند که همین را باور کنند. محمد عبدی منتقد فیلم و پژوهشگر هنر، مضمون فیلمهایی مثل ماجرای نیمروز را خطرناک و بیارتباط با آفرینش هنری عنوان میکند. برخی از فیلمسازان و منتقدان آثار او از جمله دو فیلم ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز:رد خون را متهم به جعل و دستکاری تاریخ، روایت یکطرفه داستان و ارائه اطلاعات غیرواقعی در راستای ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی متهم میکنند. مهدی شبانی، مستندساز و کارگردان معتقد است ایدئولوژی در فیلم ماجرای نیمروز پشتِ بازنمایی به منزله حقیقت، پنهان شده است. امین بزرگیان، جامعهشناس و نویسنده معتقد است مشکل فیلم ماجرای نیمروز نه در جعلیات و دستکاریهایش که اتفاقاً در جاهایی است که منطبق با واقعیت حرف میزند.
این بازجو نه داد میزند و نه شخصیت عصبی دارد. سید محمود رضوی تهیهکنندهٔ فیلم در پاسخ به سؤالی دربارهٔ شباهت شخصیت صادق با سعید امامی گفت: این نقش هیچ شباهتی به سعید امامی ندارد و سعید امامی در آن موقع در سپاه نبوده است. پس از آن نیز عضو واحد اطلاعات سپاه شد و مسئولیت شنود تلفنی را بر عهده گرفت. این اثر جدیدترین انیمیشن نتفلیکس است که در آن آدام سندلر نقش یک مارمولک پیر را بر عهده داشته است. صادق: بازی این شخصیت را جواد عزتی بر عهده دارد. میشود مثل لنی ریفنشتال، تفکر پشت فیلمها را کنار گذاشت و به عنوان یک فیلم سینمایی ایرانی خنده دار فیلمساز داوریاش کرد. دستورهای دو، کارآگاهان را به یک مکان متروک دورافتاده هدایت میکند. مادر پیر و نابینای خانواده نیز در حالی که به دنبال دیگر اعضای خانواده میگردد، وارد کوچه میشود و با سیب آویزان پسربچه همسایه از تراس طبقه اول برخورد میکند. از سوی دیگر، سازمان وزارت اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان مجاهدین خلق هستند. از طرف دیگر، تفکری که القا میکند تفکری بسیار خطرناک است. برای به دست آوردن این اقلام، نانوا باید به درون جنگلی تاریک و اسرارآمیز سفر کرده و با غولی که تهدید به نابودی تمام روستاییان میکند به مبارزه بپردازد.